Najczęściej wykorzystywanym dziś rodzajem napędu jest silnik trójfazowy indukcyjny. Stosowany dla nich rozruch bezpośredni lub też rozruch typu gwiazda-trójkąt w wielu wypadkach nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż powoduje często nieprzyjemne zjawiska uboczne, takie jak bicie mechaniczne w maszynie lub udary napięcia w sieci zasilania.
Oferowana przez nas nowa rodzina układów łagodnego rozruchu SIRIUS pokrywa wszystkie zastosowania w zakresie rozruchu silnika, zarówno standardowe, jak i w technologiach zaawansowanych. Dzięki temu zalety łagodnego rozruchu i wybiegu można dziś wykorzystać do łatwiejszej i ekonomiczniejszej realizacji najróżniejszych koncepcji.
Poślizg pasa w dmuchawach grzewczych lub udarowy wzrost ciśnienia wody w urządzeniach myjących to tylko dwa z wielu problemów, jakie mogą wystąpić, gdy silniki oddają zbyt wiele mocy bezpośrednio przy rozruchu. Aparaty SIRIUS 3RW30 od 1,5 kW do 55 kW (przy 400 V) pozwalają w niezawodny sposób uniknąć tego typu zjawisk. Jednak największą ich zaletą jest to, że SIRIUS 3RW30 jest jedynym układem łagodnego rozruchu na świecie, który oferuje identyczne wielkości konstrukcyjne w ramach jednej rodziny aparatów, co umożliwia nawet bezpośrednie przejście z rozruchu bezpośredniego na łagodny.
Zalety w skrócie
Łagodny rozruch
Rozruch bezstopniowy
Jednolity system przyłączeniowy ze śrubowymi lub sprężynowymi złączami
Oszczędność miejsca montażowego i przejrzystość zabudowy w szafie rozdzielczej dzięki kompaktowej konstrukcji i niewielkim wymiarom
Zintegrowany bajpas
Redukcja prądów szczytowych
Odciążenie sieci zasilania
Zmniejszenie obciążeń mechanicznych napędu
Łatwy i szybki rozruch i konserwacja
SIRIUS 3RW40
Do zastosowań standardowych
SIRIUS 3RW40 jest nie tylko kolejnym elementem naszej serii układów łagodnego rozruchu SIRIUS, ale jest też hitem wśród standardowych układów łagodnego rozruchu! Dzięki zastosowanej w nim innowacyjnej metodzie sterowania jest on w zakresie mocy do 250 kW (przy 400 V) - odpowiednio 300 KM (przy 460 V) - nie tylko jedynym dotąd 2-fazowo sterowanym układem łagodnego rozruchu na świecie, lecz jest także z powodu kompaktowej budowy najmniejszym przyrządem tego typu. Dzięki temu zapewnia on oszczędność miejsca montażowego i przejrzystość zabudowy w szafie rozdzielczej. Jest zatem czymś więcej, niż tylko uzupełnieniem naszej serii 2-fazowo sterowanych układów łagodnego rozruchu SIRIUS 3RW30.
Nowe układy łagodnego rozruchu z serii 3RW40 o niższym zakresie mocy od 5,5 do 55 kW (przy 400V), o rozmiarze od S0 do S3 rozszerzają ofertę softstarterów 3RW40. Reprezentują one kompaktową i korzystną cenowo alternatywę dla układów rozruchowych typu gwiazda-trójkąt.
Zalety w skrócie
Jednolita technika połączeń ze śrubowymi lub sprężynowymi złączami
Oszczędność miejsca montażowego i przejrzystość zabudowy w szafie rozdzielczej dzięki kompaktowej konstrukcji i niewielkim wymiarom
Zintegrowany bajpas
Ochrona silnika przed przeciążeniem i ochrona własna urządzeń bez dodatkowego okablowania
Opcjonalna termistorowa ochrona silnika
Zapobieganie szczytom prądowym przy załączaniu dzięki regulowanej funkcji ograniczenia prądowego
Łatwe i szybkie uruchomienie
Certifikat zgodności ze standardem ATEX w wielkości S6 i S12
SIRIUS 3RW44
Duża funkcjonalność w niskiej cenie
Charakteryzujący się najwyższą funkcjonalnością SIRIUS 3RW44 w łatwy, a przede wszystkim łagodny sposób pozwala rozwiązywać najbardziej problematyczne procesy rozruchów i wybiegów. Dzięki innowacyjnej regulacji momentu obrotowego możliwe jest jego stosowanie w napędach do 710 kW przy 400 V (odpowiednio 950 KM przy 460 V) w układach połączeń standardowych lub do 1200 kW (odpowiednio 1700 KM przy przy 460 V) z połączeniem w wewnętrzny trójkąt. Funkcjonalność ta zapewnia wysoki komfort obsługi.
Zalety w skrócie
Optymalne dopasowanie rozruchu dzięki regulacji momentu obrotowego
Łatwe i szybkie uruchomienie dzięki przyjaznemu dla użytkownika wyświetlaczowi
Oszczędność miejsca i kosztów dzięki opcjonalnemu połączeniu w wewnętrzny trójkąt
Łatwa integracja z systemami nadrzędnymi sterowania poprzez magistralę PROFIBUS